Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Greece
ΧΙΟΥΜΟΡΙΚΟΣ,ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΑΘΥΡΟΣΤΟΜΟΣ, ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΤΙΚΟΣ, ΑΝΥΠΟΜΟΝΟΣ, ΑΠΡΟΚΑΤΑΛΗΠΤΟΣ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ, ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΓΙΑ ΟΛΑ, ΠΑΡΑΜΥΘHΤΙΚΟΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναγνώστες

Η λίστα ιστολογίων μου

Κυριακή, 16 Αυγούστου 2009

Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ.
(ΚΡΟΥΣΤΑ & ΟΤΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΤΣΙ)

Θεμελιο καθε συνθεσης ειναι ο ρυθμος.
Συνηθως τα οργανα που τον υπηρετουν ειναι η τεραστια ποικιλα των κρουστων.Αλλα και καθε αλλο οργανο,συνηθως εγχορδο,μπορει να τα υποκαταστησει, η και να τα συμπληρωσει.

Το να επεμβη ο δημιουργος στο ρυθμο (που ειναι πεπερασμενη δυνατοτητα πχ θα ειναι ταγκο ,ζειμπεκικο,μπολερο κλπ),συνιστα τολμημα.
Αποτελει αποδειξη επιβλητικης δεινοτητας του ποιητη.

Εφ οσον στεφθει απο επιτυχια, σχεδον παντα προκυπτει αριστουργημα.

Πεντε παραδειγματα θα σας πεισουν.Σχολιαζονται μονο μουσικα.



Το Α)These boots are made for walking

Εναρξη με ηλεκτρικο μπασο και μια ευφανταστη κατιουσα που εκπλησει για αρχη!Επεμβαινει το κοντρα μπασο με τις γνωστες ιδιοτητες (ογκος,βαθος, ελαστικοτητα) μετα τα τυμπανα.

Μετα ακολουθουν παυσεις,ρυθμου και κρουστων, που δημιουργουν, με την επανεναρξη τους, κλιμακωσεις της ψυχικης εντασης.

Τελος οι τρομπετες!!Παιζουν σαν κρουστα,προσκαλωντας μας σε <<ιδιοτυπο χορο>>.



Το Β)Stand by me

Kοντρα μπασο,ηλεκτρικο μπασο για αρχη.Επεμβαση της "ξυστρας"(?)-Δεν ειμαι μουσικος-με το εκπληκτικο τραχυ ηχοχρωμα...
Ακολουθει ηπια υποκρουση με "υποταγμενα" εγχορδα σε ρυθμο <<ιδιοτυπο>>.

Πιο κατω απελευθερωνεται η μεγαλη ορχηστρα εγχορδων, για να θεωση τη μελωδια,σε πληρη αναπτυξη.Βοηθα και η διακριτικη υποστηριξη της χορωδιας.

Προς το τελος,ταπεινωνεται η "ξυστρα" και επιβαλονται τα μπασα.

Παλι προεχει ο ρυθμος.
Ολα υποβαλουν σε "ειδικο χορο",σχεδον καθιστικο!!




Το Γ)Φερτε μου ενα μαντολινο

Μια κατιουσα, με κοντρα μπασο και μαντολινο σε ρολο κρουστου!
Διακριτικη υποκοφη συμπληρωση με ντραμς,στο τελος καθε μουσικης φρασης.

Μολις τελειωνει το στιχακι, συνοψιζει το βιολι με αρμονικες, ολο το ρυθμο.

Αργοτερα αυτο το ρολο θα τον παιξουν,η φυσαρμονικα η ακορντεον-δεν αναγνωριζω-και τελος παλι, ενα κρουστο, το μεταλοφωνο.

Εξαισιο αποτελεσμα με δικο του-αποκλειστικο- ρυθμο, που επιβαλει "καθιστικη προσεκτικη" ακροαση.

Και για σκεφθειται το, ηταν ενα βαλσακι!!!






Το Δ)Ποιος την ζωη μου.

Ο πρωτεικος ρυθμος ανηκει στον Θεοδωρακη,η μορφη του ομως, στους Κατσιμιχαιους- σχεδον- αναδημιουργια!

Αρχικα χαλι με αρμονιο-συνθεσαιζερ-βασικος ρυθμος με κιθαρα,κατοπιν,επιβλητικο ηλεκτρικο μπασο και τυμπανο που αργοτερα θα βρισκονται σε συνεχη διαλογο,με μαθηματικη περιοδικοτητα.

Εδω την εκπληξη την κανει ο μπαγλαμας,παιζοντας σαν κρουστο, περιγραφει περιληπτικα το κυριως θεμα.

Στο τελος καθε στιχου,ακορντεον,με κοφτες φρασεις σα κρουστο.

Ολα επιβαλουν "θρησκευτικη" ακροαση.
Ουτε λογος για χορο.




Το Ε)Ιεροτελεστια τηςΑνοιξης (εισαγωγη και τα Μαγια της Ανοιξης)

Τι να πω τα εχουν πει αλλοι,αρμοδιοι και σοφοι.

Σχολιαζω μονο το εντονα,οργιαστικο πνευμα που υποβαλει η συνθεση...του αιματος και του σπερματος!!




Τελικα και στα πεντε αυτα μουσικα ποιηματα, η αναστατωση που προκαλει η μορφη και το περιεχομενο του ρυθμου, επιβαλεται της μελωδιας,ακομα και των σπουδαιων ερμηνευτων και στιχουργων!!

Μουσικοι και εκτελεστες στο ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥΣ!!!Συνθετες οιστρηλατουμενοι απο τη Μουσα τους...
Διονυσε Εσυ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου